از جنایات تصادفی تا حفاران واقعیت مجازی
23 سال از زمانی که Rockstar Games با Grand Theft Auto 3 دنیای باز سهبعدی را معرفی کرد میگذرد و از آن زمان این استودیو همیشه در صدر بازیهای دنیای باز قرار داشته است. حتی با وجود رقبا زیاد، دنیایهای Rockstar همچنان در این صنعت پیشرو هستند. این موفقیت بیشتر به دلیل تلاشهای این استودیو برای ساخت دنیایهای واقعگرایانه و غوطهورکننده است. دنیایهایی مثل Los Santos و Saint Denis با سیستمهای پیچیده و طراحیهای دستساز ساخته شدهاند تا به بازیکنان حس واقعی بودن بدهند.
بن هینچلیف و دنیایهای دیجیتال
بن هینچلیف، طراح سابق Rockstar که الان در دنیای واقعیت مجازی فعالیت میکند، در ساخت بازیهایی مثل L.A. Noire، Grand Theft Auto 5 و Red Dead Redemption 2 نقش داشته است. برای L.A. Noire که در سال 2011 منتشر شد، یکی از ویژگیهای برجسته بازی استفاده از فناوری ضبط چهره بود که توانست تکتک حرکتهای صورت بازیگران را به دقت شبیهسازی کند. این ویژگی باعث شد بازی خاص و متفاوت باشد.
اما L.A. Noire بهطور کلی بهعنوان یک بازی دنیای باز ضعیف شناخته میشود، چون فعالیتهای جانبی زیادی ندارد و نقشه بازی خیلی شلوغ نیست. هینچلیف در اینباره میگوید:
«تمرکز بازی بیشتر روی شخصیت فِلپس و کارآگاه بودنش بود، بنابراین محدودیتهایی در بازی وجود داشت. او نمیتوانست کارهای خیلی عجیب و غریبی انجام بدهد چون یک پلیس بود. این محدودیتها باعث شد که محتوای بازی شکل خاصی بگیرد.»
تاثیر شخصیتها بر بازی
این توضیحات نشان میدهد که نوع شخصیت بازی چطور میتواند بر دنیای بازی تاثیر بگذارد. هینچلیف میگوید که اگر شخصیت بازی یک خلافکار یا شورشی بود، احتمالاً محدودیتها کمتر میشد و محتوای بیشتری میشد وارد بازی کرد.
با این توضیحات میبینیم که چگونه استودیوهایی مثل Rockstar با استفاده از فناوریهای جدید، همیشه سعی میکنند دنیای بازیها را واقعیتر و جذابتر بسازند و در این راه همیشه یک قدم جلوتر از دیگران هستند.
نظرات کاربران