Final Fantasy 7 Remake و Final Fantasy 7 Rebirth هر دو از نظر فنی بازسازی یکی از محبوبترین بازیهای سال ۱۹۹۷ هستند، اما از لحاظ رویکرد، این دو عنوان مسیرهای متفاوتی را دنبال کردهاند. با وجود این که هر دو بازی در یک دنیا جریان دارند، تفاوتهای اساسی در ژانر و گیمپلی، آنها را به دو تجربه کاملاً متمایز تبدیل کرده است.
Final Fantasy 7 Remake: الهام از بازیهای اکشن ماجراجویی
Remake با تمرکز بر گیمپلی خطی و تأثیرگذاری داستان، الهام خود را از بازیهای مطرح اکشن ماجراجویی مانند The Last of Us، God of War و Uncharted گرفته است. کارگردان بازی، نائوکی هاماگوچی، در مصاحبهای با مجله Edge توضیح داد که تیم سازنده از این بازیها برای طراحی نحوه حرکت شخصیتها و جابهجایی در شهر Midgar الهام گرفته است.
در این نسخه، شخصیت اصلی، Cloud، در مسیرهای خطی حرکت میکند و گاهی از آنها جدا شده تا شهرها را کاوش کند یا مأموریتهای فرعی انجام دهد. طراحی محیط محدود اما غنی باعث شده که تجربه بازی بیشتر به ماجراجوییهای شخصی نزدیک باشد.
Final Fantasy 7 Rebirth: جهشی به دنیای باز
در مقابل، Final Fantasy 7 Rebirth مسیری کاملاً متفاوت را در پیش گرفته است. این نسخه، بازیکنان را از خیابانهای باریک و محیطهای خطی خارج کرده و به دنیایی وسیع و باز وارد میکند. در این نسخه، Cloud و همراهانش میتوانند آزادانه در مزارع، جنگلها و شهرهای مختلف قدم بزنند، و تجربهای نزدیکتر به یک بازی جهان باز را برای بازیکنان به ارمغان بیاورند.
هاماگوچی و تیم او این بار به سراغ بازیهای جهان باز بزرگی مانند The Witcher 3 و Horizon Zero Dawn رفتند تا از طراحی دنیای آنها الهام بگیرند. او توضیح داد که هدف اصلی، بازسازی تجربههای خاص نسخه ۱۹۹۷ بود، اما با اضافه کردن عناصر مدرنتر.
جمعبندی
هر دو نسخه Remake و Rebirth نشان میدهند که چگونه میتوان یک عنوان کلاسیک را با حفظ جذابیتهای اصلی آن و استفاده از تکنیکهای مدرن بازسازی کرد. Remake روی داستانگویی خطی و هیجان ماجراجویی تمرکز داشت، در حالی که Rebirth به بازیکنان آزادی عمل بیشتری داده و آنها را به دنیایی بازتر و غنیتر دعوت میکند. این تفاوتها نشاندهنده توانایی تیم سازنده در خلق تجربههای متنوع برای مخاطبان مختلف است.
نظرات کاربران