استودیو People Can Fly در بیانیهای رسمی اعلام کرد که پیش از پایان سال ۲۰۲۴، دور جدیدی از تعدیل نیروها را اجرایی خواهد کرد. این تصمیم، که توسط سباستین وُیچیچوفسکی، مدیرعامل استودیو، در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، بر بیش از ۱۲۰ کارمند این شرکت تأثیر خواهد گذاشت.
دلایل و تغییرات ساختاری
مدیرعامل استودیو در توضیح این تصمیم اعلام کرد:
«با تعلیق پروژه Victoria، کاهش مقیاس تیم سازنده پروژه Bifrost و بازسازی ساختاری تیمهای پشتیبانی، تصمیم گرفتیم نیروی کار انتشاراتی خود را کاهش دهیم. میدانیم این لحظات برای اعضای تیم ما چالشبرانگیز خواهد بود، اما هدف ما ایجاد ساختاری پایدارتر برای آینده است.»
او همچنین به فشارهای سنگین و فراتر از انتظار بازار خارجی اشاره کرد که این استودیو را مجبور به بازنگری در استراتژیهای خود کرده است. در نتیجه، People Can Fly تصمیم دارد بهجای توسعه همزمان چندین پروژه، تنها بر روی یک بازی واحد تمرکز کند و فعالیتهای خود را در زمینه همکاریهای جدید و جذب استعدادهای تازه افزایش دهد.
تأثیر گسترده در صنعت بازیسازی
با توجه به این تعدیل نیرو، تخمین زده میشود که صنعت بازیسازی در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۵ هزار شغل را از دست داده باشد. اگر آمارهای اعلام نشده را نیز در نظر بگیریم، این تعداد ممکن است به ۱۶ هزار نفر برسد. این آمار نشاندهنده فشارهای اقتصادی و تغییرات عمده در صنعت بازیهای ویدیویی است.
برنامههای آینده People Can Fly
این استودیو در تلاش است تا با تمرکز بر ساخت یک پروژه و بازسازی ساختار داخلی، شرایط پایدارتری برای آینده فراهم کند. همچنین، همکاریهای جدید و استخدامهای هدفمند بخشی از برنامههای People Can Fly برای بهبود شرایط است.
نتیجهگیری
تعدیل نیرو در People Can Fly تنها بخشی از موج بزرگ تغییرات در صنعت بازیسازی است. این تغییرات نشاندهنده فشارهای اقتصادی و لزوم بازنگری در استراتژیها برای تطابق با شرایط جدید بازار است. آیا تمرکز بر یک پروژه واحد میتواند آیندهای بهتر برای این استودیو رقم بزند؟ زمان پاسخ خواهد داد.
نظرات کاربران