لارا فرایر، تهیهکننده اجرایی سابق فرنچایز Gears of War، در یک ویدیوی جدید در کانال یوتیوب خود با نام The Game Industry Elephant، تصمیمات یوبیسافت درباره بازی Assassin’s Creed Shadows را مورد انتقاد قرار داد. او بهویژه از انتخاب شخصیت یاسکه بهعنوان یکی از شخصیتهای اصلی این بازی تعجب کرد.
ملاحظات فرهنگی در صنعت بازی
فرایر در این ویدیو، اهمیت استخدام افراد بومی و مشاوران محلی را برای کاهش ریسکهای ناشی از حساسیتهای فرهنگی و جغرافیایی برجسته کرد. او با اشاره به یک تجربه از مایکروسافت گفت:
«یک بار تمامی توزیعکنندههای مایکروسافت در ترکیه به دلیل انتشار یک نقشه با حضور کردستان دستگیر شدند. مایکروسافت متوجه شد که نباید از سازندگان انتظار داشته باشد که به تمامی مسائل جغرافیایی آگاه باشند. بنابراین گروهی از افراد بومی را استخدام کرد تا مشکلات و حساسیتها را شناسایی کنند.»
نقد فرایر بر Assassin’s Creed Shadows
فرایر با استفاده از تجربههای خود در ژاپن و همکاری با شرکتهایی مانند Namco، نگرانی خود را از تصمیم یوبیسافت برای ساخت بازی Assassin’s Creed Shadows بیان کرد. او اظهار داشت:
«من عاشق مردم ژاپن و فرهنگ آنها هستم. اما بر اساس تجربههایم، هرگز حاضر نبودم به ساخت چنین عنوانی راضی شوم. حتی اگر این پروژه با دقت بالا اجرا شود، اشتباه کردن در آن بسیار ساده است.»
او معتقد است که انتخاب چنین پروژهای، بدون در نظر گرفتن حساسیتهای فرهنگی و تاریخی، میتواند به یک اشتباه بزرگ و پرهزینه منجر شود.
مشکلات پیش از انتشار
این بازی که هنوز منتشر نشده، از هماکنون با چالشهای فرهنگی و حساسیتهای اجتماعی مواجه شده است. فرایر هشدار داد که این مشکلات ممکن است به یک آزمایش بسیار پرهزینه برای یوبیسافت تبدیل شوند. او افزود:
«اگر یوبیسافت نتواند این چالشها را مدیریت کند، این پروژه به یکی از گرانترین اشتباهات تاریخ تبدیل خواهد شد.»
نتیجهگیری
اظهارات لارا فرایر نشاندهنده اهمیت درک مسائل فرهنگی و جغرافیایی در صنعت بازیسازی است. آیا یوبیسافت میتواند از چالشهای پیش روی خود عبور کند و Assassin’s Creed Shadows را به موفقیت برساند؟ تنها زمان پاسخ این سوال را خواهد داد.
نظر شما چیست؟ آیا یوبیسافت در انتخاب مسیر خود اشتباه کرده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
نظرات کاربران