Concord بهعنوان یکی از بزرگترین شکستهای صنعت گیمینگ در سال ۲۰۲۴ شناخته شد، در حالی که Helldivers 2 از استودیوی Arrowhead موفقیتی درخشان کسب کرد. بسیاری از بازیکنان دلیل این تفاوت را در رویکرد دو بازی نسبت به المانهای DEI (تنوع، برابری و شمول) میدانند.
دیدگاه کارگردان Helldivers 2 درباره DEI
یوهان پیلستد، کارگردان Arrowhead، با انتشار بیانیهای در مورد رویکرد خود نسبت به DEI اعلام کرد که این المانها تنها زمانی مفید هستند که به تجربه بازی ارزش افزودهای بدهند. او معتقد است که اگر این عناصر تأثیری مثبت بر بازی نداشته باشند، تنها به کاهش کیفیت و تجربه کاربران منجر خواهند شد.
واکنشها به اظهارات پیلستد
این اظهارات، واکنشهای متفاوتی را در میان بازیکنان و منتقدان برانگیخت. برخی از بازیکنان از دیدگاه او حمایت کردند و تمرکز بر گیمپلی خالص و خلق تجربههای هیجانانگیز را ستودند. در مقابل، گروهی دیگر، اظهارات او را غیرضروری و بیدلیل دانستند و بر اهمیت پیامهای اجتماعی در بازیها تأکید کردند.
تشبیه DEI به نژادپرستی در دنیای Helldivers 2
پیلستد در پستی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق)، دیدگاه خود را با تشبیه DEI به نژادپرستی شدید علیه موجودات بیگانه در دنیای Helldivers 2 توضیح داد. او افزود که مشکل کنونی DEI برای او اهمیتی ندارد و توسعهدهندگان باید به جای تمرکز بر پیامهای سیاسی، بر خلق عناوین خارقالعاده و ماندگار تمرکز کنند.
Concord؛ درسی برای صنعت گیمینگ
در حالی که شکست Concord بر بحثهای حول محور المانهای اجتماعی و پیامهای سیاسی دامن زده است، موفقیت Helldivers 2 نشان میدهد که تمرکز بر گیمپلی و تجربه کاربری میتواند فرمولی موفق برای عناوین مدرن باشد.
نتیجهگیری
اظهارات پیلستد بار دیگر این سوال را مطرح کرده است: آیا بازیها باید حامل پیامهای اجتماعی باشند یا تنها بر سرگرمی و گیمپلی متمرکز شوند؟ نظرات شما چیست؟ آیا DEI باید نقش بیشتری در بازیها داشته باشد یا توسعهدهندگان بهتر است بر تجربه خالص گیمینگ تمرکز کنند؟
نظرات کاربران